specialist
specialist


مطالب علمي

 

 

 

 

 

عطسه یك امر طبیعی است كه می‌تواند در زمان‌های مختلف و بصورت‌های متفاوت رخ دهد.
در این مطلب به دلایل اینكه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌كنیم.

 


1. عطسه كردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل كائو متخصص آلرژی و آسم در مركز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید. او اینطور توضیح می‌دهد كه سیستم عصبی همه افراد به یك طریق یكسان سیم‌كشی شده است اما پیام‌هایی كه در طول این عصب‌ها حركت می‌كنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌كنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه كردن در افراد مختلف متفاوت باشد. او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست كه به مغزتان می‌گوید كه چیزی در بینی شما هست كه باید بیرون بیاید!"

 


2. عطسه كردن از بدنتان محافظت می‌كند. دكتر كائو می‌گوید، "عطسه كردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است كه كمك می‌كند سالم بمانید. عطسه با پاك كردن بینی از باكتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌كند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محركی روبه‌رو می‌شوید كه مركز عطسه كه در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریك می‌كند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا ـ به همراه بزاق و ماده مخاطی ـ با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود كه عطسه می‌كنید.

 


3. عطسه سریع اتفاق می‌افتد. عطسه‌ها با سرعت 100 مایل در ساعت حركت می‌كنند. یك عطسه می‌تواند 100،000 میكروب را وارد هوا كند.

 

4. برداشتن ابرو ممكن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان كه مسیر بینی را تامین می‌كند اثر می‌گذارد. و درنتیجه عطسه می‌كنید.
5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌كنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌كنید.

 


6. ورزش ممكن است عطسه‌تان بیندازد. دكتر كائو اعتقاد دارد كه ورزش موجب عطسه كردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشك می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح كه موجب عطسه می‌شود به این مسئله واكنش می‌دهد.

 


7. طولانی‌ترین عطسه: 978 روز كه توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

 


8. نورآفتاب موجب عطسه كردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود كه یكی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله‌ای ارثی است-این هم یك چیز دیگر كه می‌توانید گردن پدر ‌و ‌مادرتان بیندازید!

 


9. پرعطسه‌ترین حیوان: ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌كند. عطسه كردن معمولاً برای بیرون كردن برخی نمك‌های خاص كه از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

 


10. چطور عطسه را متوقف كنید؟ بااینكه هنوز ثابت نشده است اما نفس كشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

 

 

 

 

 


خرافات مربوط به عطسه

گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.
بعنوان مثال، درست نیست كه وقتی عطسه می‌كنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌كند اما توقف نمی‌كند.
و وقتی عطسه می‌كنید كره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه كردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دكتر كائو می‌گوید، "بااینكه فشارخون پشت چشم موقع عطسه كردن كمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست كه چشم‌هایتان را از حدقه بیرون كند."
خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌كنید باید كاری كه مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه كند باران خواهد آمد.
درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دكتر وود توضیح می‌دهد كه واژه عطسه به یونانی "pneuma" به معنای روح می‌باشد.
او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشید بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیك به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌كردند كه دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌كند".

 

 

 

 

 

 

رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد كه دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند.
در حالیكه ۷۰% مردم خواب های رنگی می بینند، ۳۰% باقیمانده خواب هایشان را در فضایی كاملا سیاه و سفید می بینند. البته رنگی یا سیاه و سفید بودن این خوابها ربطی به نوع خواب افراد ندارد و خواب های معمولی مانند دیر رسیدن به امتحان، دیدن مرگ فردی كه در زندگی واقعی زنده است و سایر خواب هایی از این دست، برای هر دو دسته این افراد است.



_ بسیاری از دانشمندان ابتدا اختراع خود را در رویا دیده اند
اگرچه ما حدود ۹۰% خواب هایمان را فراموش می كنیم، اما بسیاری از دانشمندان بنام و مشهور، كشفیات خود را در رویاهایشان دیده و به محض بیدار شدن، آنها را یادداشت كرده اند. از آن جمله می توان به نیوتن، گراهام بل و حتی بسیاری از شاعران معروف كه الهامات خود را در رویاهایشان دریافت می كردند، اشاره كرد.
 

 


_ فلج موقت هنگام خواب دیدن
شاید بسیاری از ما ندانیم كه در هنگام خواب دیدن بدنمان به طور موقت دچار فلج می شود. مطالعات نشان داده كه این امر پاسخ طبیعی بدن به حركات ناگهانی در هنگام رویا و خواب های پرهیجان است كه ممكن است باعث افتادن یا آسیب به فرد می شود، بنابراین به طور طبیعی از نظر فیزیكی غیرفعال می شود.

 



_ خوابها قابل كنترل هستند
همانطور كه می دانیم، خواب مراحل مختلفی دارد تا به عمیق ترین سطح خود برسد. در فاز خاصی كه به آن "رویای شفاف" می گویند، می توان مراحل خواب را كنترل كرده و حتی نتیجه آن را تغییر داد.



_ خوابها با زبان غیر مستقیم صحبت می كنند
اگرچه تحقیقات زیادی در زمینه تعبیر خواب انجام شده و كتابهای زیادی نیز در این زمینه نوشته شده، اما واقعیت این است كه روها به زبان نشانه ها صحبت نمی كند كه قابل تفسیر و تعبیر باشند. رویاها در واقع معانی عمیقی دارند كه تنها ضمیر ناخودآگاه قادر به فهم آن است.
 

 


_ یادآوری رویاها معمولا سخت است
اغلب زمانی كه از خواب بیدار می شویم، تنها قسمت های كمی از رویای خود را به یاد می آوریم. بنابراین رویاها تقریبا همیشه فراموش می شوند، مگر اینكه در مراحل خاصی از خواب بیدار شویم.



_ رویای انجام كارهایی كه در واقعیت از آنها منع می شویم
واقعیت جالب دیگر درباره رویاها، این است كه ما معمولا خواب كارهایی را می بینیم كه در بیداری از آنجام آنها منع می شویم، به عنوان مثال شخصی كه خوردن شیرینی جات برایش ممنوع است، معمولا خواب خوردن شكلات و شیرینی را می بیند. علاوه بر این، شرایط پزشكی و اختلالات روانی نیز می تواند تاثیر مستقیمی روی رویاها داشته باشد.
 


_ رویاها و خواب های آشفته، می تواند به بیماری های روانی منجر شود
خواب و رویای عمیق در مرحله ای به نام "آر ای ام" نقش مهمی در سلامتی فرد دارد. مطالعه ای كه روی تعدادی دانش آموز انجام شده بود، نشان داد كه گروهی از آنها كه در شروع مرحله "آر ای ام" بیدار می شوند، حساس تر و عصبی تر می شوند و در صورت ادامه این روند، دچار مشكلات روحی و روانی نیز خواهند شد.
 

 


_ افراد نابینا هم خواب می بینند
نكته جالب درباره خواب افراد نابینا این است كه افرادی كه از نابینایی مادرزادی رنج می برند، رویاهایی می بینند كه در عالم واقع آنها را حس می كنند، اما افرادی كه پس از تولد و بر اثر حادثه نابینا شده اند، خواب های عادی می بینند.

 



_ حیوانات نیز خواب می بینند
مطالعات نشان می دهد كه حیوانات نیز دقیقا مشابه انسانها، خواب می بینند.

 



_ كودكان بیشتر از افراد بالغ كابوس می بینند
مطالعات آماری، تعداد كابوس های شبانه كودكان نسبت به بزرگسالان را تائید می كند.


 

 

 

 

 

سنگ های شفابخش برای خانم ها

 

 

 

 

 
قرار گرفتن هر انرژي در حوزه مغناطيسي انسان هاي زميني، ممکن است مفيد يا مضر باشد. گاه اين اثرات زياد و گاهي کم است. هنگامي که شما انرژي درمانگر را دريافت مي کنيد، اگر از آن بيش از حد استفاده کنيد، مضراتي به دنبال خواهد داشت. بنابراين شما بايد حتما از اين نوع انرژي ها با رعايت دقيق مدت زمان بيان شده استفاده نماييد.
 
زن ها در هر سن و سال و در هر مرحله از شفا و بهبودي خويش، مي توانند از سنگ ها استفاده کنند. شناخت و آگاهي از خويشتن در طي يک سفر معنوي، کار ساده و آساني نيست و احتياج به زمان و منافع بسياري دارد. بعضي افراد قادر نيستند خطرات و هراس هاي ناشي از پايين انداختن نقاب هايي که بر چهره زده اند را بپذيرند و خود واقعي خويش را آشکار کنند و به گوهر ناب زندگي دست يابند.
«ايزس بدون روبنده» نام يکي از الهه هاي مصري است که چهره اش را با پارچه قرمزي پوشيده بود و نماد جهالت و احساسات گرايي است که هميشه در ميان انسان و حقيقت قرار گرفته است. ايزس، روبنده خود را براي فرزانگان و خردمندان برمي دارد و اسرار جهان هستي را براي آنها آشکار مي کند. اين سفر دروني براي آنهايي که قادرند در برابر قدرت طوفاني آگاهي کامل تاب بياورند، بسيار مقدس و ارزشمند است. در اين سفر خيالي، سنگ هاي جواهر نقش شفا دهنده ايفا مي کنند. اين سنگ ها همچون اسرار دروني يک زن، به فرآيند پايين انداختن روبنده از چهره ايزس دروني کمک مي کنند و باعث مي شوند همه موانعي که بر سر راه شناخت خويشتن خود ايجاد کرده ايم از ميان برداريم. جواهرات شخص را مورد حمايت قرار مي دهند و به شفا و آرامش عميق و دروني زن کمک مي کنند. از جمله سنگ هاي جواهر شفابخش براي زنان مي توان به موارد زير اشاره کرد.

 

 

 

 


لعل بنفش:
 
لعل بنفش يا «سنگ شفادهنده»، بدبيني و منفي گرايي را از وجود فرد دور مي کند و به او صفا و پاکي مي بخشد. اين سنگ احساس حقارت و خود کم بيني را در فرد از بين مي برد و به او يک چشم انداز معنوي مي بخشد. آرامش و صبر را در شخص افزايش مي دهد و قلب را سبک مي کند.
 
اشک سرخ پوست:
اشک سرخ پوست يا «سنگ غم» کمک مي کند که اشک هاي شخص از چشمان او جاري شود و همه موانعي را که فرد را از تجربه غم و اندوه سنگين باز مي دارد، از ميان برمي دارد. اين سنگ همه عقده هاي فروخفته را بيدار مي کند و باعث سبک شدن روح مي شود. اين سنگ غم و اندوه شخص را از او مي گيرد و تغيير رنگ مي دهد و تيره مي شود.

 

 

 

 


کهربا:
 
کهربا يا «سنگ آرامش دهنده» نوعي کريستال است که به اعصاب شخص آرامش مي بخشد. انرژي هاي منفي را از فرد دور مي کند و او را تشويق مي کند که زندگي را زياد سخت نگيرد. اين سنگ همچنين در طي مراقبت هاي بعد از عمل جراحي مي تواند آرامش دهنده هيجانات و عواطف باشد.
 
نکته:
بهتر است بيمار هنگام دريافت انرژي هاي شفابخش، در مکاني به دور از صداهاي متفرقه قرار داشته باشد، چرا که ارتعاشات صوت بسيار قوي بوده و باعث بر هم زدن ارتعاشات و مدارات و حتي انرژي هاي آزاد شده مي شود و از ورود اين نوع انرژي ها به مدارات مغناطيسي بدن انسان جلوگيري مي نمايد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






یک شنبه 1 / 2 / 1391برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید گاهی در زندگی دلتان به قدری برای کسی تنگ می شود که می خواهید او را از رویاهایتان بیرون بیاورید و آرزوهای خود در آغوش بگیرید There are moments in life when you miss someone So much that you just want to pick them from Your dreams and hug them for real وقتی در شادی بسته می شود، در دیگری باز می شود ولی معمولاً آنقدر به در بسته شده خیره می مانیم که دری که برایمان باز شده را نمی بینیم When the door of happiness closes, another opens But often times we look so long at the Closed door that we don't see the one which has been opened for us
rzarei18@yahoo.com
نازترین عکسهای ایرانی

 

 

reza zarei

 

3 آذر 1391
2 آذر 1391
1 آذر 1391
3 آبان 1391
1 آبان 1391
4 مهر 1391
2 مهر 1391
6 شهريور 1391
4 شهريور 1391
3 شهريور 1391
2 شهريور 1391
1 شهريور 1391
6 مرداد 1391
2 مرداد 1391
1 مرداد 1391
2 خرداد 1391
5 ارديبهشت 1391
6 اسفند 1390
5 اسفند 1390
3 بهمن 1390
2 بهمن 1390
3 دی 1390
7 مهر 1390
6 مهر 1390
7 شهريور 1390
6 شهريور 1390
5 شهريور 1390
4 شهريور 1390
3 شهريور 1390
1 شهريور 1390
7 تير 1390

 

خوشامدگويي
ازدواج‌ها و طلاق‌های زوج‌های مشهور در سال ۲۰۱۲
مطالب علمي
12 نشانه اینکه برای ازدواج آمادگی ندارید
مهمترین ویژگی برای انتخاب همسر آینده تان
اسرار بوسیدن: چگونه بوسه‌هایی خاطره‌انگیز بسازید
مدلهای فوق العاده شیک و جدید حلقه مردانه ۲۰۱۲
تـفاوت های زنـان و مـردان در خیـلی چیـزها ...
اگر زن یا مرد خیلی زیبا باشند سرانجام ازدواج چه می شود ...؟!
گُل مـــاه تولد شمــا چیست؟
دانستنيهاي جنسي
ژورنـال متنوع لباس پائیـزه 2013 برای خانم های شیک پوش
7 باور غلط مردها درباره زنها
بهترین زمان ازدواج مجدد
جملاتی که خانم ها دوست دارند آنها را بشنوند
خوش لباسترین زنان جهان در سال ۲۰۱۲
ویـژگی های یـک ازدواج سـالم و موفـق
همه چیز در مورد نشان فروهر
نقل قولهاي بزرگان
کلام عشق (زیباترین مقاله در مورد عشق حتما بخوانید و از دست ندهید)
عجایب ازدواج در کشورهای مختلف
نکاتی جالب جهت رابطه جنسی بهتر بانوان با همسر خود
10 اشتباه که برای برگرداندن عشقتان باید سریعاً کنار بگذارید
8 خصیصه آقایان که خانمها مخفیانه دوست دارند
10 مطلبی كه همسر شما عاشق شنیدن آنها است
مجهزترین خوابگاه دانشجویی در دانمارک
طبیـعتی کامـلا مصنـوعی در قلـب آلمـان
چرا مردم سوئیس از خوشبخت ترین مردم دنیا هستند؟!
عکس های زیبا از طبیعت اسپانیا
ایران در چه زمینه هائی مقام اول را در جهان دارد ؟
جدیدترین طرح های لباس عروس
مجله پزشكي
نمایشگاهی دیدنی از كیك های عروسی در كویت
آنچه درباره گروه خونی تان نمی دانستید
ارزشمند ترین کلمات...
22 روش ساده و سریع برای بهتر زندگی کردن
جدیدترین و زیباترین مدل های تاپ زنانه
با چه ماهی ازدواج کنید ؟
انشا یک بچه دبستانی در مورد خارجی ها (اوج خنده)
عوامل موثر بر تقویت جنسی
عجايب هفتگانه
اهورا مزدا
اطلاعات عمومي
مطالب علمي
شکست اولین قدم است
روابط زناشویی - اختلاف تمایلات جنسی
17 راز جالب آقایان که دختران حتما باید بدانند
مدل های جدید و زیبای لباس عروس 2012
سنجش شخصیت شما با چند سوال ساده حتما بخوانید
فوت و فن برنزه كردن

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان specialist و آدرس specialist.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سفره عقد نرگس
كمپ اختصاصي مهناز افشار
عشق و ازدواج
اون يكي جز من داشت
** SaMiRa **
درباره ی یک سری عکـس های وداستاني
عکسدونی
امیردانلود
ღஜღدخترا نهღஜღ
« دانلود همه چي ، مجاني ، مجاني »
عـکس.عشق.عـکس
خوش گذرونی
good girls
دختر تنها
کلبه عشق
عشق یعنی انتظار
EMO دختران و پسران ایمو
پری خوشگله
sweet girls
شاهزاده خانم خجالتی
عشق من وتو
آوای عشق
beauti
love
دلشکسته
دختر بارانی
همیشه بامن بمـــــان می ستایمت
آشپزی و دوستی
شیطون
♠♠♥♥lOvEiNg♥♥♠♠
دانــــــلودســـــتان (جديدترين نرم افزارهای کاربری و آنتی ویروس 2011)
Hamnafas Korei
بی تو بودن کار من نیست
New Moon
Teenagers
جزیره عـکس
بی بهانه عاشقانه
موزيك و موزيك ويديو
***شکلکهای مژی جوووووون***
نسیم بهار...
جاستین بیبری ها
bia2hamechi
آی.ام.ان - I.M.N
ax-love
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
چشمک
عاشق
گیتار-ارگ
وبلاگ بزرگ طنز و خنده
دلنوشته هاي مهسا
عروسک
خواب های طلایی
wellcome
انواع لباس زیر بانوان ضد حساسیت
دوستت دارم
موزیک و موزیک ویدیو
فقط براي تو
ماشین جدید
به او بگوییددوستش دارم
گلاب خاتون
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

سفره عقد نرگس
عشق و ازدواج
www.specialist.webstarts.com
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
دانشگاه آزاد اسلامي واحد تاكستان
جهانی
knowledge
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 215
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 215
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->